Όπου σήμερα, με την μεταφράστρια Χριστίνα Φιλήμονος χανόμαστε σε βιβλιοθήκες ψάχνοντας να βρούμε το Άγριο Βιβλίο του Χουάν Βιγιόρο από τις εκδόσεις Carnivora.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ο Μάριο Αντρέα Ριγκόνι υπήρξε ένας αναγεννησιακός άνθρωπος που καλλιέργησε σχεδόν όλα τα είδη του λόγου: από τον αφορισμό, το δοκίμιο, το διήγημα, έως κείμενα αυτοβιογραφικού, ημερολογιακού χαρακτήρα, και τέλος την ποίηση.
Με τον μεταφραστή Θάνο Σαρρή ξεφυλλίζουμε το κόμικ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ για την ζωή και τα πεπραγμένα του Ντιέγκο Αρμάντο Μαραντόνα.
Παίρνουμε το ρίσκο να μπούμε στα Άδεια Σπίτια της Μπρέντα Ναβάρο σε μια εποχή που δεν υπάρχει χώρος για χλιαρότητα, συμφώνα με τον Γιούρι Ερέρα!
Όπου σήμερα, διαβάζουμε το βιβλίο Σαν Βγω Απ’ Αυτή τη Φυλακή. Συλλογή διηγημάτων
Η Ισπανία […] μια ζώνη ερειπίων. Μια σταγόνα αίμα πεσμένη σε αυτές τις γραμμές θα μείνει ζώντας πάνω σε αυτές, ανεξίτηλη σαν την αγάπη.
Ο Πικάσσο είχε αποφασίσει να αποστασιοποιηθεί από τα γεγονότα της εποχής του προκειμένου να μην θεωρηθεί η τέχνη του στρατευμένη αλλά η φρίκη του βομβαρδισμού που διέταξε ο Στρατηγός Φράνκο εναντίον άμαχου πληθυσμού, τον οδήγησε τελικά στη δημιουργία του πίνακα Guernica.
Το «Όσα δεν ειπώθηκαν» είναι μια ανθολογία από κείμενα ανέκδοτα αλλά και γνωστά της συγγραφέως, που συγκέντρωσαν και εξέδωσαν οι φίλοι της το 1922 αμέσως μετά το θάνατό της.
Προσπαθούμε να κατανοήσουμε την προσπάθειά της να συμβιβάσει τον αγωνιστικό φεμινισμό με τον καθολικισμό και την συντηρητική κοσμοθεωρία με τον κοινωνικό ακτιβισμό.
Το αντίθετο μιας ερώτησης είναι ο φόβος της γνώσης.
Ότι γεννιέται και δεν έχει ξαναειπωθεί διεκδικεί την καινοτομία. Η σωματική μέθοδος της Ίμπεν είναι ένα προσωπικό της επίτευγμα που κτίσθηκε μέσα στο χρόνο .
Θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες συγγραφείς της ισπανόφωνης και παγκόσμιας λογοτεχνίας. Τάσεις στο έργο της: Μια απ΄ αυτές είναι η γυναικεία ματιά: οι χαρακτήρες της είναι συχνά παιδιά, μητέρες, γυναίκες.
Όπου σήμερα, ταξιδεύουμε στο μακρινό 1913 για να γνωρίσουμε τη μορφή του συνδικαλιστή Λούις Τίκας.
Ένα σύντομο διήγημα βασισμένο σ’ ένα αυτοβιογραφικό στιγμιότυπο, καταρχήν… Καταλαβαίνει όμως κανείς γρήγορα ότι διαβάζει ένα διήγημα με αξία δοκιμίου, για να το πούμε έτσι.
Συναντάμε ξανά τον συγγραφέα Μι Δέλτα και συζητάμε για το τελευταίο του βιβλίο με τίτλο ΠΑΚΕΤΟ!.
Με την Μαρία Αθανασιάδου συζητάμε για την Αλαΐδε Βεντούρα Μεδίνα και το έργο της Ραγισμένοι που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Carnivora.