Όπου σήμερα, ταξιδεύουμε στην ενδοχώρα της Βραζιλίας για να γνωρίσουμε τον συγγραφέα Ίταμαρ Βιέιρα Ζούνιορ και το έργο του Στραβό Αλέτρι που κυκλόφορεί από τις εκδόσεις Αίολος. Με την μεταφράστρια Μαρία Παπαδήμα ξετυλίγουμε το κουβάρι της συζήτησης.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όπου σήμερα, αποφασίσαμε να μελετήσουμε πως εργαλειοποιήθηκε το ποδόσφαιρο σε τρεις διαφορετικές χρονικές περιόδους. Γιουγκοσλαβία, Ισπανία, Ελλάδα, Τουρκία.
Με τον μεταφραστή και εκδότη Γιώργο Ζαρρή συζητάμε για το εμβληματικό βιβλίο Αντιστρέφοντας την Πυραμίδα του Τζόναθαν Γουίλσον
Ο Μαραντόνα έκανε αυτή την τέχνη στο ανώτερο επίπεδο. Ήταν ένας πραγματικός αρτίστας! Φεύγοντας ο Μαραντόνα από τη ζωή, το ποδόσφαιρο μένει ορφανό.
Ο νατουραλισμός! Μα δεν με νοιάζει διόλου! Νομίζετε πως σε πενήντα χρόνια, και δεν δίνω ούτε ένα παραπάνω, θα υπάρχει κάτι από τις ετικέτες για τις οποίες χτυπιούνται τώρα, ετούτη την ώρα που μιλάμε
Ο αθλητισμός είναι από τα ωραία “δεύτερα πράγματα” στη ζωή, μετά το δικαίωμα στην εργασία, την Παιδεία, την Υγεία και όλα αυτά σε ένα δημοκρατικό περιβάλλον – αναγκαία η επισήμανση γιατί ο αθλητισμός επιχειρήθηκε να γίνει εργαλείο στα χέρια δικτατόρων που είχαν κατανοήσει την εμβέλειά του
Μεταφερόμαστε στα παιδικά της χρόνια στη Γαλλία και μαθαίνουμε πως ένα νεαρό κορίτσι αποπειράται να κάνει έκτρωση όταν αυτή είναι παράνομη!
Όπου σήμερα, διαβάζουμε το βιβλίο Σαν Βγω Απ’ Αυτή τη Φυλακή. Συλλογή διηγημάτων
Όπου σήμερα συναντάμε ξανά την μεταφράστρια και εκδότρια Ασπασία Καμπύλη για να συζητήσουμε για τα νέα εκδοτικά αριστουργήματα των εκδόσεων Carnivora.
Το βιβλίο αναφέρεται σε αυτήν που θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε ως τη «χρυσή εποχή» του χουλιγκανισμού, δηλαδή τις δεκαετίες του ’60, του ’70 και του ’80, πριν τις κατασταλτικές επιχειρήσεις της αστυνομίας και την «έκθεση Τέιλορ»
Η μνήμη διασώζει αλλά και καταδικάζει. Διασώζει τις φωτεινές στιγμές αλλά και τις μαύρες ώρες της ανθρώπινης ύπαρξης, λειτουργεί πότε σωτήρια και πότε καταδικαστικά.
Γνωρίζουμε την σπουδαία σειρά για τον Ελάδιο Μονρόι και διαβάζουμε το δεύτερο βιβλίο της με τίτλο Μόνο τους πεθαμένους.
Mε τον Γιάννη Ιωαννίδη, συζητάμε για τον Γκάρι Λίνεκερ και το βιβλίο του 50 Φορές που το ποδόσφαιρο άλλαξε τον κόσμο.
Η θεατρική μετάφραση έχει τους δικούς της κανόνες. Θέλει λόγο ρέοντα, να μην βάζεις τρικλοποδιές στον ηθοποιό.
Το θέατρο, με την πληρότητα της έρευνάς του, μου φαινόταν πάντα σαν ένας χώρος πρόκλησης.
Στην στήλη της εκπομπής Απόπειρες Φωτός με την Μάγδα Κόρπη συζητάμε για τον Βασίλη Αλεξάκη.