Αντί βιογραφικού
συνέντευξη
Αντί βιογραφικού
συνέντευξη
Η σύγχρονη Κούβα είναι το αποτέλεσμα τριών διαδικασιών που επέδρασαν καθοριστικά στην πορεία της χώρας τα τελευταία 60 χρόνια μετασχηματίζοντας ριζικά την κουβανική κοινωνία.
Αφορμή για την…. διαδικτυακή μας συνάντηση με την Γεωργία Ζακοπούλου στάθηκε η έκδοση του βιβλίου του Rodrigo Hasbun (Ροδρίγο Ασμπούν) Δεσμοί Στοργής από τις εκδόσεις Πατάκη την μετάφραση του οποίου υπογράφει η ίδια!
Με αφορμή την κυκλοφορία της… Ερωτικής Περιπέτειας του Αμπδόν Ουμπίδιαστα Ελληνικά, από τις εκδόσεις Printa-Ροές, συζητήσαμε με την μεταφράστρια του έργου Δήμητρα Παπαβασιλείου, για το Εκουαδόρ, τον Ουμπίδια αλλά και την «ρομαντική αρχή» που πρέπει να διέπει κάθε ερωτική μας περιπέτεια!
Ο Φουέντες, λόγου χάρη, ήταν Μεξικανός μέχρι το μεδούλι των κοκάλων του, αλλά και πολυταξιδεμένος και κοσμοπολίτης.Τα Κρυστάλλινα Σύνορα, σπονδυλωτό μυθιστόρημα σε εννέα διηγήματα, προσεγγίζουν τα σύνορα Μεξικού-ΗΠΑ υπό διαφορετικά πρίσματα, τα οποία μετακινούνται εκατέρωθεν της γραμμής.
Μα είναι βέβαια η μαύρη ρίζα του ουρλιαχτού, η διονυσιακή κραυγή των ενστίκτων. Αυτή η «μυστηριακή δύναμη που όλοι την αισθάνονται αλλά κανείς φιλόσοφος δεν μπορεί να την εξηγήσει» είναι, με δυο λόγια, το πνεύμα της Γης.
Η Νάπολη, στα χέρια του Πουλιέζε, εξέρχεται από το στερεότυπο της φωτεινής μεσογειακής πόλης του νότου και εισέρχεται σε μια ατμόσφαιρα σκοτεινή όπου το νερό της βροχής, που πέφτει ασταμάτητα για τέσσερεις συνεχόμενες μέρες, πλημμυρίζει δρόμους, ανοίγει χάσματα στο έδαφος, καταπίνει πολυκατοικίες, αφήνει πίσω της νεκρούς και ανθρώπους σε απορία.
Ο Ροτ πουθενά δεν γράφει για να γράψει. Γράφει για να ζήσει, γράφει για να επιβιώσει, γράφει για να υπάρχει. Ίσως αυτό τον κάνει “σπουδαίο”, “μεγάλο”, κλασικό. Το σίγουρο είναι οτι ο ίδιος δεν ενδιαφερόταν για κανέναν απ’ αυτούς τους χαρακτηρισμούς.
Δηλαδή, μας ενδιέφερε να αναδείξουμε με ενάργεια τη διαίρεση των ισπανικών εθνοτήτων, τη διχόνοια των ισπανικών κοινωνιών και των κοινωνικών τάξεων και, τελικά, τον εθνικό Διχασμό της Ισπανίας, πριν, κατά και μετά τον Εμφύλιο.
Διδάγματα από τις Ελεύθερες Γυναίκες της Ισπανίας. Ποιες ήταν οι ελεύθερες γυναίκες της Ισπανίας; Το να καλείς για «ισότητα μεταξύ αντρών και γυναικών» δεν είναι αρκετό
Το Ταξίδι στον Μαγικό Κόσμο του Βιβλίου κάνει την επόμενη στάση του στο βιβλιοπωλείο Αναλόγιο. Στο υπόγειο της Ρούσου Χούρδου 8, Πλατεία Δασκαλογιάννη, συναντήσαμε τον κ. Μανώλη Παπουτσάκη που μας μίλησε για το βιβλίο, για τις δράσεις του συλλόγου βιβλιοπωλών, για το ρόλο του βιβλιοπωλείου στην κοινωνία και φυσικά για τη Βικελαία Βιβλιοθήκη, αφού συμμετείχε στις προσπάθειες για τη μη εμπορευματοποίησή της.
Η “Ρεχέντα” αποτελεί τοιχογραφία της ισπανικής κοινωνίας της Παλινόρθωσης της Μοναρχίας, δηλαδή του τελευταίου τετάρτου του 19ου αιώνα.Πρόκειται για ένα πληθωρικό ρεαλιστικό μυθιστόρημα που αφηγείται τα ψυχικά αδιέξοδα μιας ευαίσθητης ηρωίδας, έγκλειστης στην ασφυκτική κοινωνία μιας ισπανικής επαρχιακής πόλης.
Ο αναπληρωτής καθηγητής θεωρίας κράτους και δικαίου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Δημήτρης Καλτσώνης, μιλά στον Νίκο Γιαννόπουλο για τις ραγδαίες εξελίξεις…
Μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ότι στην αρχή και στο τέλος των εκδηλώσεων χαιρετούσε και ευχαριστούσε τις διερμηνείς στο κουβούκλιο. Προφανώς επειδή έχει επίγνωση της δυσκολίας να μεταφράζουν ταυτόχρονα μια τόσο γρήγορη ομιλία. Σε κάθε περίπτωση όμως αυτό είναι η πρώτη φορά που το βλέπω να συμβαίνει από συγγραφέα.
Η στήλη guerrilla συνάντησε τον Μάριο Μαρκόπουλο συζήτησε μαζί του για τον αθλητισμό, το ρατσισμό, την αιμοκάθαρση και όχι μόνο!
Μάριος Μαρκόπουλος.
Ο Μαραντόνα έκανε αυτή την τέχνη στο ανώτερο επίπεδο. Ήταν ένας πραγματικός αρτίστας! Φεύγοντας ο Μαραντόνα από τη ζωή, το ποδόσφαιρο μένει ορφανό.