Αφορμή για την…. Διαδικτυακή μας συνάντηση με τη Μαρία Μπεζαντάκου στάθηκε η έκδοση δυο πολύ σπουδαίων βιβλίων του Ζοζέ Εντουάρντο Αγκουαλούζα. Η Γενική Θεωρία της λήθης και ο Πωλητής Παρελθόντων (εκδόσεις OPERA). Δυο βιβλία που βοηθούν στην κατανόηση της ιστορίας της Αγκόλας από την περίοδο της ανεξαρτησίας (από τον Πορτογαλικό ζυγό) μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα.
Ο Πέδρο Αντόνιο δε Αλαρκόν, ο οποίος τελευταία «ανακαλύπτεται» εκ νέου τόσο στην πατρίδα του, όπου αντιμετωπίζεται με μια εντελώς καινούρια ματιά (σαν ένας, ούτε λίγο ούτε πολύ, cult συγγραφέας), όσο και στον υπόλοιπο κόσμο, είναι ένας Ισπανός κλασικός, αλλά όχι από τις… κλασικές περιπτώσεις κλασικών.
Ο Μάλκολμ Χ υπήρξε προϊόν του μαζικού κινήματος της εργατικής τάξης, που είχε στην ηγεσία του τους Μαύρους εργαζόμενους που εξεγέρθηκαν ενάντια στο νομικά κατοχυρωμένο σύστημα φυλετικού διαχωρισμού που έφερε το όνομα «Τζιμ Κρόου».
Αφορμή για την συνάντηση με τον Θωμά Μαστακούρη είναι η μετάφρασή του στο εμβληματικό βιβλίο του Τσάρλς Ν.Γ. Μπρόουνελ «Οι Ινδιάνικες φυλές της Βορείου και της Νοτίου Αμερικής»(εκδόσεις ΣΤΟΧΑΣΤΗΣ) . Κάνουμε λοιπόν ένα ταξίδι ίσως στην πιο σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης ιστορίας και σε έναν κόσμο που χάθηκε ανεπιστρεπτί.
Ο Ροτ πουθενά δεν γράφει για να γράψει. Γράφει για να ζήσει, γράφει για να επιβιώσει, γράφει για να υπάρχει. Ίσως αυτό τον κάνει “σπουδαίο”, “μεγάλο”, κλασικό. Το σίγουρο είναι οτι ο ίδιος δεν ενδιαφερόταν για κανέναν απ’ αυτούς τους χαρακτηρισμούς.
Η Μεξικανική Επανάσταση του 1910 θα σημαδέψει τα παιδικά και νεανικά του χρόνια. Θα ζήσει μικρός στις ΗΠΑ, όπου ο πατέρας του, δημοσιογράφος και δικηγόρος, είχε σταλεί ως εκπρόσωπος του Εμιλιάνο Ζαπάτα.
Το ταξίδι στο Μαγικό Κόσμο του Βιβλίου κάνει τη δεύτερη στάση του στον Πολύγραφο! Κατηφορίσαμε λοιπόν τη Χάνδακος και συναντήσαμε ένα βιβλιοπωλείο που συνδυάζει το ρετρό με το μοντέρνο και την καλαισθησία με την απλότητα! Εκεί μας περίμενε ο Αλέξανδρος ένας άνθρωπος γεμάτος πίστη, δύναμη και αγάπη γι’αυτό που κάνει! Σας δίνουμε λοιπόν μια γεύση από την συζήτηση που ακολούθησε!
Η σύγχρονη Κούβα είναι το αποτέλεσμα τριών διαδικασιών που επέδρασαν καθοριστικά στην πορεία της χώρας τα τελευταία 60 χρόνια μετασχηματίζοντας ριζικά την κουβανική κοινωνία.
Όπως λέει η ίδια, εμπνεύστηκε την ιστορία από μια προσωπική εμπειρία: Λίγο πριν από τον πόλεμο, ορισμένοι καλλιεργημένοι Γερμανοί φίλοι μου που ζούσαν στις Ηνωμένες Πολιτείες, ζεστοί και πνευματικοί άνθρωποι, επέστρεψαν στη Γερμανία. Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετατράπηκαν σε ορκισμένους Ναζί. Α
Αφορμή για την συνάντησή μας με τον Κώστα Ραμπότα στάθηκε η έκδοση των δυο βιβλίων του «Το ΔΕΚΑ ΤΟ ΚΑΛΟ & Ο ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ» αλλά και το «ΠΑΝΘΕΟΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ»(εκδόσεις Φυλάτος- Fylatos Publishing).Η συζήτησή μας δεν στάθηκε μόνο στα βιβλία αλλά επεκτάθηκε και στον ρομαντικό κόσμο του…Dieci!
Τον περασμένο Μάρτιο έλαβε χώρα στην Αθήνα 0 Ελληνικός διαγωνισμός Havana Club Grand Prix2016 όπου μεγάλος νικητής αναδείχτηκε ο Αλέξανδρος Τζωρτζάκης, έτσι κλήθηκε να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον 11ο Διαγωνισμό Havana Club Grand Prix που έγινε στην Κούβα!
Στις αρχές της άνοιξης που μόλις πέρασε, συνάντησα στην Αθήνα την ποιήτρια και συγγραφέα Ελίζα Παναγιωτάτου. Με αφορμή το τελευταίο της βιβλίο (δε) μιλάς από τις εκδόσεις ΟΥΑΠΙΤΙ, συζητήσαμε για το trafficking αλλά και για το ρόλο της γυναίκας σε μια κοινωνία που βράζει!
Πέρα από όσα μαρτυρεί το οπισθόφυλλο, το διαβαστερό αυτό βιβλίο είναι και πολλά άλλα. Πρώτα από όλα σκιαγραφεί ρεαλιστικά τη μαγική διάσταση του φαινομένου που λέγεται έρωτας, όταν υπάρχουν σημαίνουσες κοινωνικές διαφορές ανάμεσα στους εραστές.
Η κυκλοφορία της νέας του ποιητικής συλλογής με τίτλο «Πρόσωπα και δοκιμασίες» (εκδόσεις «Ίκαρος», 2016) ήταν η αφορμή για να συναντηθούμε με τον Κώστα Μπουρναζάκη. Η συνομιλία μας τελικώς επεκτάθηκε και στα άλλα πεδία του πολύπτυχου έργου του.
Στις 6 του περασμένου Ιούλη, στην Πύλη Βηθλεέμ η Μαρία Λούκα και ο Γιώργος Ζαχαριουδάκης παρουσίασαν τον καινούριο τους δίσκο. Το όνομα αυτού, «ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ».Τραδούδια από τη μουσική παράδοση όλης της Ελλάδας με νέο ήχο και διάθεση.