Τρία ντοκιμαντέρ για τρεις σπουδαίους λογοτέχνες! Τζόσεφ Κόνραντ, Ουίλιαμ Φώκνερ και Μπέρτολτ Μπρεχτ.
Τρία ντοκιμαντέρ για τρεις σπουδαίους λογοτέχνες! Τζόσεφ Κόνραντ, Ουίλιαμ Φώκνερ και Μπέρτολτ Μπρεχτ.
Η Νάπολη, στα χέρια του Πουλιέζε, εξέρχεται από το στερεότυπο της φωτεινής μεσογειακής πόλης του νότου και εισέρχεται σε μια ατμόσφαιρα σκοτεινή όπου το νερό της βροχής, που πέφτει ασταμάτητα για τέσσερεις συνεχόμενες μέρες, πλημμυρίζει δρόμους, ανοίγει χάσματα στο έδαφος, καταπίνει πολυκατοικίες, αφήνει πίσω της νεκρούς και ανθρώπους σε απορία.
Όπου σήμερα, συζητάμε με τον μεταφραστή και συγγραφέα Κωνσταντίνο Παλαιολόγο, με αφορμή τις δουλειές και τα έργα του!
Θεωρώ ότι ο βασικός άξονας της έρευνάς του ήταν η μελέτη του ανθρώπινου σώματος, του οργανικού σώματος του ηθοποιού πάνω στη σκηνή και οι δυνατοί κόσμοι που αυτό μπορεί να δημιουργήσει.
Η τέχνη αυτών των ηθοποιών ριζώνει στην ίδια την προσωπική βιογραφία τους, μεταφέροντας χυμούς ζωτικούς εκατέρωθεν.
Ο Πικάσσο είχε αποφασίσει να αποστασιοποιηθεί από τα γεγονότα της εποχής του προκειμένου να μην θεωρηθεί η τέχνη του στρατευμένη αλλά η φρίκη του βομβαρδισμού που διέταξε ο Στρατηγός Φράνκο εναντίον άμαχου πληθυσμού, τον οδήγησε τελικά στη δημιουργία του πίνακα Guernica.
Ο Σερζ αδιαφορεί για τους μεμονωμένους ήρωες και εξηγεί τη στάση του αυτή λέγοντας, «Δεν ζούμε ποτέ μόνο με τις δικές μας προσπάθειες, δεν ζούμε ποτέ μόνο για τους εαυτούς μας. Η πιο προσωπική μας σκέψη συνδέεται με χίλιους δεσμούς μ’ αυτήν του κόσμου που μας περιβάλλει». Όλα τα μυθιστορήματά του αντικατοπτρίζουν αυτή την πεποίθηση.
Όπου σήμερα, προσπαθούμε να καταλάβουμε πως ρίζωσε ο αναρχισμός στην Ισπανία αλλά και με ποιο τρόπο έγινε αυτό.
Επιτέλους, ένας άρρωστος πολιτισμός σε παραλυσία! Κανένα τρομο-κρατικό κτύπημα δεν θα είχε τέτοια επιτυχία. Και το επέφεραν «υγιείς» κυβερνήσεις.Και να που φθάσαμε επιτέλους στο μέλλον.Ιδίως τώρα που οι οικόσιτοι έχουν επιτέλους χρόνο – ακόμη και για να σκέπτονται.
Και προτού ξεσπάσει ο θρήνος των ανοίξεων,έκλεινε αργά τα βλέφαρα, έβαζε τα μαχαίρια στη σειρά και ριχνόταν πάνω τους σαν ένας ταύρος, τόσο πονεμένος,που δεν του έμενε άλλο παρά να σκοτωθεί.
Το οδοιπορικό μιας ζωής. Μια περιπέτεια αυτογνωσίας. Μια επαναλαμβανόμενη διαδικασία υπέρβασης. Ένας ανήσυχος άνθρωπος της εποχής του, ικανός να αφουγκραστεί τα κελεύσματα των καιρών.
Υπάρχει μια ολόκληρη λογοτεχνία που εκκινεί από τον Εμφύλιο και το τραύμα του.
Στην στήλη της εκπομπής Απόπειρες Φωτός με την θεατρολόγο – δραματουργό και ηθοποιό Μάγδα Κόρπη συζητάμε για In yer Face Theater και το Θέατρο Νο.
Μα είναι βέβαια η μαύρη ρίζα του ουρλιαχτού, η διονυσιακή κραυγή των ενστίκτων. Αυτή η «μυστηριακή δύναμη που όλοι την αισθάνονται αλλά κανείς φιλόσοφος δεν μπορεί να την εξηγήσει» είναι, με δυο λόγια, το πνεύμα της Γης.
Όπου σήμερα γνωρίζουμε μια ιδιάζουσα προσωπικότητα. Ο λόγος για τον συγγραφέα … Σελίν. Διαβάζουμε το βιβλίο ο Σελίν Φαιοχίτωνας του Χανς –Έριχ Καμίνσκι.
Όπου σήμερα, ταξιδεύουμε στην Αργεντινή και γνωρίζουμε μια σπουδαία λογοτεχνική φωνή, την Κλαούδια Πινιέιρο!Από τις εκδόσεις Carnivora διαβάζουμε το πρώτο της βιβλίο που κυκλοφόρησε στα ελληνικά το,«η Ελένα Ξέρει».