Εξοντωτική θα έλεγα, γι’ αυτό χρειάζεται να είναι κανείς «ψώνιο», να έχει δηλαδή μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του. Αυτή η αλαζονεία, η έπαρση, είναι αναγκαία, κυρίως στους αποτυχημένους, για να συνεχίσουν να επιμένουν. Φυσικά υπάρχει ο κίνδυνος να μην έχεις ταλέντο, να είσαι μια μετριότητα, και αυτή η έπαρση να φαντάζει ολότελα αστεία. Ευτυχώς υπάρχουν οι φίλοι, άνθρωποι που δεν θα μας πάρουν ποτέ στα σοβαρά ακόμα κι αν κερδίσουμε το βραβείο Νόμπελ, άνθρωποι που μας αγαπάνε άσχετα με το αν έχουμε ταλέντο ή όχι. Αυτοί μας βοηθούν να εξισορροπούμε τόσο τις ανασφάλειες όσο και τις μεγαλομανίες μας.
«Ο κώλος της Άννας» είναι μια ιστορία για μια μονομανία, μια θρησκευτική ιστορία, γιατί η θρησκευτική λατρεία αποτελεί τελικά μια μονομανία. Ο ήρωας της νουβέλας, Αλφόνσο Αλδεβαράν, αναπτύσσει μια παθολογική θα λέγαμε λατρεία για τα οπίσθια της νεαρής υπηρέτριάς του, της Άννας, και δομεί γύρω από αυτά τον ιστό μιας προσωπικής θρησκείας, με το αναγκαίο τελετουργικό αλλά και τον φιλοσοφικό στοχασμό με τον οποίο ο κάθε λάτρης προσπαθεί εκ των υστέρων να περιβάλει το αντικείμενο της λατρείας του. Όσο για την «Κάρτα Ελεύθερης Πρόσβασης», είναι μια νουβέλα γύρω από το σεξ, το οποίο νομίζω ότι είναι περισσότερο αστείο απ’ όσο θέλουμε να παραδεχτούμε, για αυτό και επέλεξα να χρησιμοποιήσω την φόρμα της φάρσας. Ο ήρωας, ένας συγγραφέας έργων ερωτικής λογοτεχνίας, στην παρακμή του, γίνεται κάτοχος μιας καρτούλας που μεταμορφώνει κάθε θηλυκό σε πρόθυμο ερωτικό σκλάβο του, εξωθώντας τον σε μια σειρά από περιπέτειες που θα δοκιμάσουν τόσο την αυτοσυγκράτησή του όσο και την ιδεολογία του.
Συνέντευξη